A Szemeretelepi Krónika korábbi számában részletes beszámolót adtunk a várható építkezésekről az építtető Colas Zrt vezetőinek tájékoztatása alapján. Tájékoztattuk a lakosságot a várható munkálatokról, az építkezés és az ezzel kapcsolatos vasúti átkelő lezárások várható időpontjairól. Aztán az időpontok csúszni kezdtek, az átkelők lezárása sem a meghirdetett időpontban került sor. Ráadásul a két átjáró egyidőben való lezárása, (melyre pedig ígéretet kaptunk, hogy nem fog egyszerre megtörténni) hatalmas dugót okozott a Ferihegyi úton. A változások láttán az átkelők lezárásának időpontját kértük hirdetőtáblán a helyszínen feltüntetni. Erre is csupán ígéretet kaptunk, valójában nem történt meg.
A Ferihegy 1. vonatállomás átadását május 7-re ígérték, a jelenlegi állás szerint Július 15-én nyílik meg az állomás. Sajnos az ígért ütemes menetrend (30 percenkénti vonatok) egyenlőre nem valósul meg, csupán a menetrend módosul annyiban, hogy a vonatok ezentúl megállnak az új állomáson. (Az új menetrend letölthető a szemeretelepi.blog.hu internetes oldalról) Hogy a repülőtéri utasok mennyire lesznek lelkesek attól, hogy kb. 300m-es gyaloglás, felüljárómászás után a MÁV tisztának, kultúráltnak egyáltalán nem nevezhető vonatán utazzanak a belvárosba az előre megjósolható. Valószínűleg nem lesz komoly konkurenciája az AIRPORT busznak.
A zajvédő falnak is már állnia kéne az ígéretek szerint, ezzel szemben jelenleg is arról folyik a vita, hogy az ígért 250 cm magasság honnan értendő. A MÁV szeretné a terepszinttől kell számítani, ami a vasútpálya szintjétől jóval lejjebb van ez azonban érthető módon a lakosság részéről nem elfogadható.