szemeretelepi

szemeretelepi

Ferihegy 1. vasútállomás, korszerűsítés kérdőjelekkel.

2007. július 01. - walker

A Szemeretelepi Krónika korábbi számában részletes beszámolót adtunk a várható építkezésekről az építtető Colas Zrt vezetőinek tájékoztatása alapján. Tájékoztattuk a lakosságot a várható munkálatokról, az építkezés és az ezzel kapcsolatos vasúti átkelő lezárások várható időpontjairól. Aztán az időpontok csúszni kezdtek, az átkelők lezárása sem a meghirdetett időpontban került sor. Ráadásul a két átjáró egyidőben való lezárása, (melyre pedig ígéretet kaptunk, hogy nem fog egyszerre megtörténni) hatalmas dugót okozott a Ferihegyi úton. A változások láttán az átkelők lezárásának időpontját kértük hirdetőtáblán a helyszínen feltüntetni. Erre is csupán ígéretet kaptunk, valójában nem történt meg.

A Ferihegy 1. vonatállomás átadását május 7-re ígérték, a jelenlegi állás szerint Július 15-én nyílik meg az állomás. Sajnos az ígért ütemes menetrend (30 percenkénti vonatok) egyenlőre nem valósul meg, csupán a menetrend módosul annyiban, hogy a vonatok ezentúl megállnak az új állomáson. (Az új menetrend letölthető a szemeretelepi.blog.hu internetes oldalról) Hogy a repülőtéri utasok mennyire lesznek lelkesek attól, hogy kb. 300m-es gyaloglás, felüljárómászás után a MÁV tisztának, kultúráltnak egyáltalán nem nevezhető vonatán utazzanak a belvárosba az előre megjósolható. Valószínűleg nem lesz komoly konkurenciája az AIRPORT busznak.

A zajvédő falnak is már állnia kéne az ígéretek szerint, ezzel szemben jelenleg is arról folyik a vita, hogy az ígért 250 cm magasság honnan értendő. A MÁV szeretné a terepszinttől kell számítani, ami a vasútpálya szintjétől jóval lejjebb van ez azonban érthető módon a lakosság részéről nem elfogadható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szemeretelepi.blog.hu/api/trackback/id/tr66111162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingajárat · http://www.ganzhe.hu 2007.09.04. 14:40:23

Én olyan javaslattal állnék elő, hogy torlódás esetén a 10 percenkénti 5 perces sorompó nyitást is kötelezővé tenném.
Tudtommal a torlódó vonatok szakaszokban megállíthatók. Az 5 perces várakozás meg nem oszt és nem szoroz torlódás estén a vonatok menetidejébe, hiszen max 2 szakasszal lenne elöbbre, amikor lépésben halad.
Nézzük csak 1 kicsit jobban:
Mondjuk én buszt vezetek, tehát tömegközlekedek. A szemerei átjárótól 100 méterre baleset van és a kocsisor a siekig torlódik. Én nem mehetek rá a sinekre, mivel akadályozom a másik közlekedés forgalmát. Tehát kellene egy olyan szabály, hogy torlódás esetén a MÁV is biztosítsa a szabad átjárást a másik közlekedési fajtának.
Aki a közlekedési dolgokban jártas 1 kicsit, annak a résidő fogalma jut eszébe a menetrendről. Igen, a 2 vonat között időben, tehát résidőben tudunk a sineken átjutni, melynek időbeli hosszát a vonatok rendszertelensége határozza meg.
Én bevezetném, hogy 10 perc után kötelezően be lehessen tenni legalább 5 perc átjutási időt, mellyel a sorompó elötti torlódások nagyon jól kiküszöbölhatők. A mai computeres világba nagyon jól modellezhetők ezek a kritériumok.
Higgyje le mindenki, mivel én rendszeresen arra járok be tudnám illeszteni a közlekedési rendembe és a munkahelyemen való 5 perc elkésésem, vagy 15 perccel korábban való beérkezésem sem a bakter jóindulatától függne.
Szorgalmazom a "félkarú" sorompó elhelyezését is.
Ezzel párhuzamosan szorgalmazom egy olyan állandó traffipax berendezés elhelyezését, mely a lezárt sorompót kikerülve áthaladókat fotózza (illetve a 30 km/ó felett közlekedőket.
Természetesen 4 munkahely és számos járandóság megszünne, melynek 1 évi összege az átalakítási költségeket messzemenőkig fedezné.
süti beállítások módosítása