Interpelláció Mester László Polgármester Úrhoz!
Vasútkorszerűsítés kérdőjelekkel
Tisztelt Polgármester Úr!
Mint tudja korábban a Szemeretelepen élők aggodalommal tekintettek a várható változásokra a vasúti közlekedésben, amely nyugtalanságot az elmúlt év jobb tájékoztatásával és a megvalósult fejlesztésekkel sikerült részben eloszlatnunk. Köszönöm eddigi munkáját, mind a jobb tájékoztatás, mind a helyi lakosok érdekeinek képviseletében. Mindazonáltal a jelenlegi állapot még korántsem éri el a kívánatos szintet, ezért kérem, az alább részletezett ügyekben, befolyását latba vetve, segítse a pozitív változások megvalósulását.
Az Igló utcai vasúti átjáró ügye
A sorompó szokásos napi üzemeltetésével kapcsolatban is sok panasz érkezett hozzám. Az elégedetlenség hatására a nyár elején kikerült a sorompóra a „20 percen túl is zárva tartható” tábla, mely lehet, hogy jogi védelmet nyújt a MÁV-nak a panaszosokkal szemben, de tovább hergelte az indulatokat.
A sorompókezelésben érdekes módon a Ferihegy 1 vasútállomás átadása után valamelyest javult a helyzet. Sokan pedig előre féltek, hogy az átadás még hosszabb lezárásokat eredményez, hiszen az érvényes szabályzat szerint a Vecsés felől érkező vonatok esetén már a Ferihegy 1. állomás elérése előtt le kell zárni a sorompót. Talán a nyári menetrendnek és az Intercity szerelvények más vonalakra terelésének köszönhetően azonban az átjáró kevesebb várakozással volt használható mint korábban.
A napokban életbe lépő új menetrend sűrűbb vonatközlekedése várhatóan, újból megnöveli a panaszok számát. Megnyugtató megoldást az átjáró beígért automata fénysorompóval való ellátása jelentene. Kérem, szorgalmazza a tervbe vett átépítés mielőbbi megvalósítását és tájékoztasson az építkezés várható időpontjáról.
Az elővárosi vasút lehetséges kapcsolata a 183-as busszal
Zajárnyékoló fal
Az építendő műtárgy magasságával kapcsolatban is bizonytalanságban vagyunk. Lakossági észrevételek hatására volt ígéret arra vonatkozóan, hogy az eredetileg tervezett
Az új állomás
A legelső és talán legfontosabb a parkolóhelyek hiánya az állomás környékén. Ahhoz, hogy a Pestszentimre, Pestszentlőrinc felől érkező autósok is igénybe vegyék az elővárosi vasutat elengedhetetlen lenne megfelelő számú parkolóhely létesítése. Van-e erre vonatkozó terv, vagy eleve lemondunk erről a lehetőségről?
Miért nem épült WC, mosdó ezen a XXI századi állomáson? Van esély ennek pótlására?
Miként szűntethető meg a felüljáróban a nyári nagy melegben gyakran előforduló 40-50 fokos hőség?
Mi az oka annak, hogy a megállót -szokatlan módon- az érintett szakasz egyetlen kanyarban elhelyezkedő részén építették meg? Amennyiben ugyanez az új gyalogos felüljárótól a város felé húzódna ez több jelenleg meglévő problémát oldhatna meg. Egyrészt a Pataki István utcát ebben az esetben nem kéne meghosszabbítani a Nagybánya utca felé, hiszen a 183-as busz a meglévő utcán elérné az állomás MALÉV pálya mögötti végét, másrészt a Pataki I. utca mellet bőven van hely parkolóhelyek kiépítésére és nem utolsó sorban kevésbé balesetveszélyes egy belátható, egyenes szakaszon létesített peron. Ugyanakkor a repülőtér, vagy Nagybánya utca felőli megközelítés szempontjából nem jelent hátrányt ez az elhelyezés. Tavaly október óta, a sajnos már végleges, elfogadott tervek megismerését követően ezt a kérdést többször feltettem a tervezőknek, értékelhető választ nem kaptam. Talán Ön több szerencsével jár.
Segítségét előre is köszönöm,
2007-09-03
………………………………….
Kőszegi János 10. vk.
www.szemeretelepi.blog.hu/media/VALASZ1.PDF