szemeretelepi

szemeretelepi

Interpelláció vasútkorszerüsítés ügyében 2007. 09. 06.

2007. szeptember 12. - walker

Interpelláció Mester László Polgármester Úrhoz!

Vasútkorszerűsítés kérdőjelekkel

Tisztelt Polgármester Úr!

 Mint tudja korábban a Szemeretelepen élők aggodalommal tekintettek a várható változásokra a vasúti közlekedésben, amely nyugtalanságot az elmúlt év jobb tájékoztatásával és a megvalósult fejlesztésekkel sikerült részben eloszlatnunk. Köszönöm eddigi munkáját, mind a jobb tájékoztatás, mind a helyi lakosok érdekeinek képviseletében. Mindazonáltal a jelenlegi állapot még korántsem éri el a kívánatos szintet, ezért kérem, az alább részletezett ügyekben, befolyását latba vetve, segítse a pozitív változások megvalósulását.

 
Az Igló utcai vasúti átjáró ügye

 A vasútpálya korszerűsítése maga után vonta az időleges átjáró lezárásokat, ezekkel kapcsolatban a Colas Zrt. előre tájékoztatott is a lakossági fórumokon. Kár, hogy a lezárások rendre más napokon valósultak meg, mint azt a lakossági fórumokon előre bejelentették. Korábban ígéretet kaptunk arra is, hogy a Ferihegyi útnál lévő két átjáró nem lesz egyszerre lezárva, ezzel szemben ez mégis megtörtént, soha nem látott dugót okozva a Ferihegyi úton. A bejelentett időpontoktól való eltéréseket látva személyesen is kértem Bali Jánost, a Colas Zrt. építésvezetőjét, helyezzenek ki tájékoztató táblát az átkelőknél a további lezárásokról, erre ígéretet is kaptam, sajnos csak azt. Megértem ,hogy egy ilyen nagyságrendű építkezésnél időnként módosulnak a tervezett időpontok, de azt nem tudom elfogadni, ha ezekről a változásokról nem értesítik az érintetteket.

A sorompó szokásos napi üzemeltetésével kapcsolatban is sok panasz érkezett hozzám. Az  elégedetlenség hatására a nyár elején kikerült a sorompóra a „20 percen túl is zárva tartható” tábla, mely lehet, hogy jogi védelmet nyújt a MÁV-nak a panaszosokkal szemben, de tovább hergelte az indulatokat.

A sorompókezelésben érdekes módon a Ferihegy 1 vasútállomás átadása után valamelyest javult a helyzet. Sokan pedig előre féltek, hogy az átadás még hosszabb lezárásokat eredményez, hiszen az érvényes szabályzat szerint a Vecsés felől érkező vonatok esetén már a Ferihegy 1. állomás elérése előtt le kell zárni a sorompót. Talán a nyári menetrendnek és az Intercity szerelvények más vonalakra terelésének köszönhetően azonban az átjáró kevesebb várakozással volt használható mint korábban.

A napokban életbe lépő új menetrend sűrűbb vonatközlekedése várhatóan, újból megnöveli a panaszok számát. Megnyugtató megoldást az átjáró beígért automata fénysorompóval való ellátása jelentene. Kérem, szorgalmazza a tervbe vett átépítés mielőbbi megvalósítását és tájékoztasson az építkezés várható időpontjáról.

 
Az elővárosi vasút lehetséges kapcsolata a 183-as busszal

 A 2006. 03. 22-i interpellációra adott válaszában Polgármester Úr arról tájékoztatott, hogy a MÁV megtervezteti és részben megépíti a Pataki István u. meghosszabbítását annak érdekében , hogy a 183-as busz útvonala csatlakozhasson az elővárosi vasút megállójához. Ezzel kapcsolatban lakossági egyeztetésre is ígéretet tett Polgármester Úr. Legjobb tudomásom szerint eddig erre nem került sor, pedig az új állomás megnyitása és az új, majdnem ütemes menetrend bevezetése után igencsak ideje lenne. Érthető módon, a 183-as vonalán élők szívesen igénybe vennék az elővárosi vasút nyújtotta előnyöket, arról nem beszélve, hogy a Szemeretelepi állomás jövőbeni megszüntetése miatti kényelmetlenségekért is kárpótolná az itt élőket. Mi az oka a késlekedésnek? Nem készültek el a tervek? Más akadálya van a megvalósításnak?

 
Zajárnyékoló fal

 A fal építésével kapcsolatban egyre csúsznak a határidők. Csupán az új állomás menti rövid szakasz készült el, másutt egyelőre nincs mozgolódás. Mi az akadálya az építkezés megkezdésének.

Az építendő műtárgy magasságával kapcsolatban is bizonytalanságban vagyunk. Lakossági észrevételek hatására volt ígéret arra vonatkozóan, hogy az eredetileg tervezett 2,5 m helyett 4 m-es fal épülhet. Mivel az építendő fal nyomvonala általában 1 m-rel a vasútkorona szintje alatt van, a 2,5 m-es fal csupán 1,5 m-rel lenne magasabb kerekek szintjétől, így nem biztosítana megfelelő zajvédelmet a lakosság számára. Bíztató jel, hogy a megépült rész megfelelő magasságú. Így lesz a többi szakaszon is? Mikorra készül el végre a fal? 

Az új állomás

 Néhány olyan hiányosságra és azok orvoslásának szükségességére hívnám fel Polgármester Úr figyelmét, amely nyilván többeknek szemet szúrt már, hiszen szokatlan hiányosság egy új, várhatóan nagyforgalmú vasútállomás esetén.

A legelső és talán legfontosabb a parkolóhelyek hiánya az állomás környékén. Ahhoz, hogy a Pestszentimre, Pestszentlőrinc felől érkező autósok is igénybe vegyék az elővárosi vasutat elengedhetetlen lenne megfelelő számú parkolóhely létesítése. Van-e erre vonatkozó terv, vagy eleve lemondunk erről a lehetőségről?

Miért nem épült WC, mosdó ezen a XXI századi állomáson? Van esély ennek pótlására?

Miként szűntethető meg a felüljáróban a nyári nagy melegben gyakran előforduló 40-50 fokos hőség?

Mi az oka annak, hogy a megállót -szokatlan módon- az érintett szakasz egyetlen kanyarban elhelyezkedő részén építették meg?  Amennyiben ugyanez az új gyalogos felüljárótól a város felé húzódna ez több jelenleg meglévő problémát oldhatna meg. Egyrészt a Pataki István utcát ebben az esetben nem kéne meghosszabbítani a Nagybánya utca felé, hiszen a 183-as busz a meglévő utcán elérné az állomás MALÉV pálya mögötti végét, másrészt a Pataki I. utca mellet bőven van hely parkolóhelyek kiépítésére és nem utolsó sorban kevésbé balesetveszélyes egy belátható, egyenes szakaszon létesített peron. Ugyanakkor a repülőtér, vagy Nagybánya utca felőli megközelítés szempontjából nem jelent hátrányt ez az elhelyezés. Tavaly október óta, a sajnos már végleges, elfogadott tervek megismerését követően ezt a kérdést többször feltettem a tervezőknek, értékelhető választ nem kaptam. Talán Ön több szerencsével jár.

Segítségét előre is köszönöm,


2007-09-03

………………………………….

Kőszegi János 10. vk.



A kérdésre adott válasz a következő címről tölthető le:
www.szemeretelepi.blog.hu/media/VALASZ1.PDF

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szemeretelepi.blog.hu/api/trackback/id/tr67163239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása