szemeretelepi

szemeretelepi

Külső Keleti Körút

2008. március 15. - walker

 

A korábbi gyakorlattól eltérően lehetőségünk nyílt arra, hogy a Városkép újság hasábjain elmondhassuk véleményünket (értsd FIDESZ-KDNP frakció) a tervezett útvonallal kapcsolatban. Igaz csupán egy fél oldal erejéig azt is a lehető legjobban eldugva szerkesztették be, de azért mégis megjelent. Abban a lehengerlő kampányban ahol milliókat elköltve sulykolta a kerület jelenlegi vezetése a saját indokait ez is csoda. A KKK-val kapcsolatos álláspontunkat következőképp foglaltam össze az említett cikkben.

 

 
Ellenzéki vélemény

Külső Keleti Körút

 

A kerületen átvezető utak zsúfoltsága évről évre folyamatosan növekszik, egyes útvonalak –Üllői, Petőfi, Ráday, Sallai, Méta utcák forgalma kritikus szintet ért el. Nyilvánvalóan megoldást kell találni a forgalom szabályozására az említett útvonalakon. A szocialista-szabaddemokrata kerületi vezetés a külső kerületi körutat javasolja megoldásként azzal érvelve ez az út tehermentesíteni fogja a túlzsúfolt az utcákat. Teszik ezt annak ellenére, hogy egyetlen hatástanulmány sem bizonyítja ezt, sőt a jelenleg ismert tanulmányok sok helyütt a forgalom további növekedését mutatják, épen az újonnan megépülő út hatására. Egy új út ugyanis nem egyértelműen csökkenti a többi út forgalmát, mert megnyitásával egyben újabb forgalmat is generál. A legfőbb probléma, hogy a Külső Kerületi Körút -amennyiben teljes hosszában megépül- rövidebb tranzit útvonalat jelent majd az M0- ás autópályánál és nyilvánvalóan ezt sokan felfedezik majd. Miért kerülne a tranzit forgalmat lebonyolító kamion, ha jó 10 km-el rövidebb úton is átszelheti a várost Észak-Déli irányban. Sajnos a jelenlegi terv alapján ez jogos félelem ugyanis semmilyen súlykorlátozási szándékot nem tartalmaz a megismert tervezet. Nem csak ez a baj azonban a tervezett úttal. A megismert tervek szerint nem épülne csomópont az Üllői úti kereszteződésben, így ha az Üllői útról a külső kerületi körútra akarnak az autósok rátérni kénytelenek azt a családi házas övezet mellékutcáin megközelíteni és csupán a Flór F. utcánál, vagy a Szemeretelepen építendő Auchan áruháznál tehetik ezt meg. Nem fogadható el számunkra az sem, hogy a Péterhalmi erdőt a jelenlegi terv szerinti út kettévágja, ezzel ugyanis veszélybe sodorja annak pihenőerdő funkcióját.

 

A tervezett új útvonal mentén élők érthető módon élénken tiltakoznak az út megépítése ellen, ennek hatására a 2007. novemberi képviselőtestületi ülés -két szabaddemokrata képviselő tartózkodása mellett- egyhangúlag elutasította a tervet. Megjegyzendő az előterjesztésben Sándor László aláírásával az állt, hogy javasolják az út terveinek elfogadását (ekkor még nyílt, felszíni útvonalról volt szó), csupán a megjelent lakók felháborodása késztette meghátrálásra az előterjesztőt.  Azóta ezt szeretik letagadni és hangoztatják ők mindig a fedett megoldást  támogatták. Az akkori elutasításhoz képest a jelenlegi, népszavazásra bocsájtott tervek csupán annyiban változtak, hogy a leginkább kifogásolt szakaszt kéreg alá bújtatnák Szemereteleptől a Péterhalmi erdőig. Ez sajnos a fent említett problémákat nem oldaná meg így számunkra ez a terv sem támogatható.

 

Népszavazás

2007.  decemberében néhány szocialista-szabaddemokrata képviselő bejelentette azt a szándékát, hogy népszavazást kezdeményez a Körút kapcsán és a következő kérdést fogalmazták meg: 

Egyetért-e Ön azzal, hogy a Budapest, XVIII. kerületi kertvároson átmenő forgalom csökkentése érdekében a fővárosi terveknek megfelelő nyomvonalon megépüljön a Külső Kerületi Körút oly módon, hogy a Flór F. utca - Nefelejcs utca közötti szakasz mélyvezetésű, zárt, fedett kialakítással készüljön el?

A kerületi Fidesz frakció egyetértett a népszavazási javaslattal, kimondottan üdvözöltük, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően kormánypárti képviselők is kiváncsiak az emberek véleményére, azonban a kérdésben kifogásoltuk, hogy olyan dolgot sugalmaz, amely nem bizonyított. Kértük ezért, hogy kerüljön ki a szövegből „az átmenő forgalom csökkentése érdekében” szakasz, és a mélyvezetés helyett, amely az alagutas megoldás képzetét keltheti az egyértelműbb és a terveknek megfelelő „kéreg alatti” kifejezés kerüljön bele.

Sajnos a többségi képviselők módosító javaslatainkat nem fogadták el, erőltették a szerintünk sugalmazó, ugyanakkor pontatlan megfogalmazást, aminek az lett az eredménye, hogy az alkotmánybíróság - pontatllanságra hivatkozva- elutasította a népszavazási kérdést. Jelen állás szerint tehát nem tartható helyi népszavazás március 30-án ebben a kérdésben.

 

Javaslataink:

Napjainkban nagy erőkkel folyik az M0 keleti szakaszának építése, nem tudjuk a körgyűrű megnyitása milyen hatással lesz kerületünk forgalmára. Véleményünk szerint megfelelő forgalomkorlátozó intézkedésekkel –átmenő forgalom tiltás, súlykorlátozás- a forgalom számottevő része az M0-ra lenne terelhető. Az átmenő forgalom M0-ra terelése érdekében közlekedési szakemberekből álló szakértő csoport felállítását kezdeményezzük a konkrét lépések megtételére. Amennyiben ezek után továbbra sem csökken jelentősen kerületünk belső forgalma csak ebben az esetben szabad újra elővennünk a KKK tervét.

Ha a forgalom nagysága mégis megköveteli a KKK megépítését, csak olyan megoldást fogunk támogatni, amely megoldja az első bekezdésben említett problémákat. A jelenlegi terv sajnos nem ilyen, ezért felelősen gondolkodó kerületi politikus véleményünk szerint ezt nem támogathatja. Ha mégis ezt cselekszi, azt nem a kerület lakossága érdekében, hanem véleményem szerint valamely üzleti csoportok érdekében teszi.

 

 

(Azt már csupán utólag tesszem hozzá, hogy egyébként érthetetlen lenne miért erőltetik egy olyan terv elfogadását, amelyre a szükséges önrész sem áll rendelkezésre az esetleg elnyerhető EU támogatás mellé.)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szemeretelepi.blog.hu/api/trackback/id/tr63406808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása